REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
"Wszystko z drewna KAKI Piotr Kaczmarek"
Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§ 1
Postanowienia wstępne
1. Wszystko z drewna KAKI Piotr Kaczmarek" to sklep internetowy, dostępny pod adresem internetowym www.upominkikaki.pl, zwany dalej „Sklepem”.
2. Właścicielem Sklepu i adresu internetowego jest Piotr Kaczmarek prowadzący działalność gospodarczą wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 7842249005, REGON: 522806199.
3. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania umów sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
4. Regulamin obowiązuje zarówno Konsumentów, jak i Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu.
§ 2
Definicje
1. Konsument – klient będący osobą fizyczną dokonującą ze sklepem upominkikaki.pl czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową, w rozumieniu przepisu art. 221 Kodeksu cywilnego.
2. Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Wszystko z Drewna KAKI Piotr Kaczmarek, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 7842249005, REGON 522806199.
3. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
4. Przedsiębiorca – to osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
5. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.upominkikaki.pl.
6. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego lub inna, zawarta pomiędzy Wszystko z drewna KAKI Piotr Kaczmarek a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu, tj. w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
7. Regulamin – niniejszy regulamin sklepu upominkikaki.pl.
8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży produktu lub produktów ze Sprzedawcą.
9. Formularz rejestracji – formularz udostępniony w Sklepie upominkikaki.pl, który umożliwia utworzenie Konta.
10. Konto – element oprogramowania Sklepu, w którym gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje dotyczące złożonych Zamówień.
11. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta produkty
do zakupu, oraz istnieje w nim możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
12. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
13. Produkt – rzecz ruchoma lub usługa, która jest dostępna w Sklepie będąca przedmiotem umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
14. Umowa Sprzedaży – umowa zawierana między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego dotycząca sprzedaży Produktu. W przypadku złożenia Zamówienia indywidualnego
i spersonalizowanego stosuje się odpowiednio przepisy kodeksu cywilnego dotyczące umów o świadczenie usług i umów o dzieło.
§ 3
Kontakt ze Sklepem
1. Adres Sprzedawcy: Piotr Kaczmarek 62-200 Pyszczyn Osiedle Europejskie 21.
2. Adres e-mail Sprzedawcy: info@upominkikaki.pl.
3. Numer telefonu Sprzedawcy: 888250132
4. Numer rachunku bankowego sprzedawcy 25102041150000970202701605.
5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych
w niniejszym Regulaminie.
6. Klient może porozumiewać się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 8-16.
§ 4
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania Zamówień na Produkty, niezbędne są:
1. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu FireFox, Chrome, Internet Explorer.
2. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
3. włączona obsługa plików cookies.
§ 5
Informacje ogólne
1. Przeglądanie asortymentu sklepu internetowego nie wymaga zakładania Konta. Składanie Zamówień przez Klienta na produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych
i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
2. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności
za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu, spowodowane niedozwolonym działaniem osób trzecich, siłą wyższą lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
3. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy, o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się umową sprzedaży.
4. Ceny w Sklepie podane są w polskich złotych i są cenami brutto.
5. Kupując w Sklepie Klient udziela Sprzedawcy jednorazowego pełnomocnictwa na zawarcie umowy
o świadczenie usług w imieniu kupującego i na rachunek kupującego z firmą INPOST.
6. Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach
za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.
§ 6
Zakładanie Konta w Sklepie
1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji.
2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności
za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres podany w § 3.
§ 7
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
a) wybrać produkt będący przedmiotem Zamówienia i dostosować wybrany produkt, uzupełniając pola
w formularzu na stronie Produktu oraz zatwierdzić przyciskiem „Zapisz dostosowywanie”,
b) kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”,
c) zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji,
d) jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji - wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia produktu) oraz wpisać ewentualne dane do faktury VAT, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
e) kliknąć przycisk “Przejdź do kasy” oraz potwierdzić Zamówienie, klikając przycisk „Kupuję i płacę”,
f) wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić Zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
§ 8
Oferowane metody dostawy oraz płatności
1. Sklep proponuje następujące metody dostawy:
a) wysyłka kurierska do domu lub paczkomatowa,
b) odbiór osobisty po wcześniejszym kontakcie dostępny pod adresem: 62-200 Pyszczyn Osiedle Europejskie 21.
2. Klient może skorzystać z płatności:
a) płatność bezpośrednio przy odbiorze dotyczy odbioru osobistego,
b) płatność przelewem na konto Sprzedawcy.
3. W przypadku nieodebrania paczki, koszt ponownej wysyłki jest równy podwójnym kosztom wybranej wcześniej opcji dostawy.
4. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się
za stronach Sklepu.
§ 9
Wykonanie umowy sprzedaży
1. Zawarcie umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie zgodnie z § 7 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie oraz przyjmuje zamówienie
do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez zmianę statusu zamówienia na „Przygotowanie w toku” oraz przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy
o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
3. Sklep nie posiada stanów magazynowych, każdy produkt wykonywany jest jako indywidualne, spersonalizowane i zaspokajające potrzeby Kupującego zamówienie.
4. Klient zobowiązany jest do dokonania płatności ceny sprzedaży w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie Zamówienie zostanie anulowane.
5. Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem § 9 ust. 5), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
6. W przypadku zamówienia produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin danego produktu.
7. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się od dnia wpływu ceny na rachunek bankowy Sprzedawcy.
8. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin.
9. Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
10. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę o gotowości Produktu do odbioru poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail lub sms na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej lub numeru telefonu.
11. Realizowane są tylko ustalenia indywidualne zawarte podczas składania Zamówienia potwierdzone w treści wiadomości e-mail. Jeżeli rozmowa dotycząca produktu odbywała się poza stroną np. kontakt telefoniczny lub poprzez media społecznościowe, należy zawrzeć opis pozwalający na powiązanie Zamówienia
z rozmową i potwierdzić następnie wiadomością e-mail. Zaleca się podanie nicku oraz dokładne opisanie przebiegu rozmowy.
§ 10
Prawo odstąpienia od umowy
1. Produkty są towarem personalizowanym, przygotowanym na Zamówienie dokładnie określone przez Klienta, stąd Klientowi będącemu Konsumentem nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Odstąpienie od umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, jest niemożliwe.
2. Ze względu na spersonalizowanie zamówienia, o którym mowa w § 10 ust. 1 odstąpienie od umowy nie przysługuje również Przedsiębiorcy.
3. Akceptacja przesłanej propozycji projektu Zamówienia jest wiążąca. Od momentu akceptacji projektu przez Kupującego nie ma możliwości jego modyfikacji z uwagi na rozpoczęcie produkcji.
§ 11
Reklamacja i gwarancja
1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
2. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient będący Konsumentem
ma prawo do złożenia reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest wyłączona w stosunku do Klienta będącego Przedsiębiorcą.
3. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
4. Podstawą do zgłoszenia reklamacji są zdjęcia uszkodzonego produktu i jego opis oraz protokół szkody
od kuriera, jeśli towar został uszkodzony w transporcie. Zaleca się aby w reklamacji zawrzeć opis dokładny wady, okoliczności i czas jej powstania, dane Klienta składającego reklamację oraz żądanie Klienta
w związku ze stwierdzoną przez niego wadą towaru.
5. Sprzedawca ustosunkowuje się do zgłoszenia reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie
14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta będącego Konsumentem uznał za uzasadnione.
6. Reklamacji nie podlegają wady materiału wynikające z jego naturalnego pochodzenia tj. sęki, naturalne przebarwienia, naturalne wtrącenia itp.
7. Towary odsyłane w ramach zgłoszenia reklamacyjnego należy wysłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
§ 12
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Konsument posiada następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem
o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą,
b) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia
15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem
o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,
c) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim
a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich),
d) skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 13
Dane osobowe w Sklepie internetowym
1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem sklepu internetowego jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe Klientów zbierane są przez administratora za pośrednictwem sklepu internetowego w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli klient wyrazi na to zgodę - także w celu marketingowym.
3. Odbiorcami danych osobowych Klientów sklepu internetowego mogą być:
a) w przypadku Klienta, który korzysta w sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora,
b) w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek brak danych osobowych niezbędnych
do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§ 14
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn,
w szczególności zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim
te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.